Jag har testat: Global Yoga.

 
Hemkommen från morgonens yoga pass: Global Yoga.
Varm i kroppen blev jag, men tyvärr var denna typ av yoga ingenting för mig. Som nybörjare kände jag att en del positioner var väldigt avancerade. Jag försökte så gott jag kunde, men när jag inte lyckades kände jag mig totalt misslyckad. Fokus låg mycket på anding och styrka. I början andades vi så mycket att jag nästan fick panik, det började krypa i kroppen och jag längtade efter att få jobba och slita lite. När vi väl kom till styrkedelen klarade jag knappt av det. Mycket styrka hamnade i armarna, de delarna av kroppen jag är som svagast i. Hur jag än försökte orkade jag inte stå kvar i vissa positioner. Sen kände jag mig rätt dum när vi skulle stå med böjda knän och bredbenta ben, kasta oss framåt med överkroppen med öppen mun och utsträckt tunga samtidigt som vi andades ut i ett ljudligt "UÄÄÄÄHHHH". Att jag inte fick en skrattattack är ett under! 
 
Jag skulle kunna tänka mig att detta är något jag kan testa om någon månad eller två, när jag har tränat upp mig lite till. Men absolut inte som nybörjare. Jag håller mig till den underbara Bodybalancen så länge och så ska jag testa MOJO yoga samt YinYoga (detta sker på onsdag). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0